Științele exacte îi ajută pe copii să vadă că lumea are o logică și că avem instrumentele de a înțelege realitatea din jurul nostru.
Stilul de predare în care elevul este doar un simplu receptor îl descurajează pe acesta să gândească. Pornind de la această idee, a luat naștere programul „Fizica altfel”, derulat de Centrul de Evaluare și Analize Educaționale şi Societatea Română de Fizică.
Un elev învață prin investigație atunci când se află în fața unei probleme, când studiază cu atenție datele și relațiile cauzale, reușind să găsească cea mai bună soluție. După câteva săptămâni în care învață în acest stil, elevii devin conștienți de puterea propriei lor minți.
În cadrul programului „Fizica Altfel”, peste 1.400 de profesori de fizică, reprezentând un sfert din numărul total al celor care predau această disciplină în învățământul preuniversitar, au fost pregătiți pentru a preda materia din manual printr-o altă metodă, cea a investigației. Acești profesori de fizică sunt cuprinși acum în acest program pe care speră să îl extindă la materii precum chimia.
Într-un interviu pentru Repubica.ro, președintele CEAE, Cristian Hatu, povestește despre cum funcționează învățarea prin metoda investigației.
Alte detalii pe republica.ro!

Author

Write A Comment