Vă prezentăm, începând de azi, proiectul #JoiaTehnologica. Pentru că știm că tehnologia va umaniza sala de clasă și va accentua rolul profesorilor în modelarea și învăţarea elevilor. Pentru că tehnologia are un rol esențial în modul în care comunicăm și pentru că știm, nu doar din perspectiva activităţii noastre la Adservio, ci și în general, că tehnologia îmbunătăţește considerabil nu doar relaţia dintre elevi și profesori, dar și relaţiile dintre părinţi și elevi, precum și modul elevii asimilează materia de curs.
Așadar, veniţi pe blog, în fiecare joi, să aflaţi cȃte și mai cȃte din domeniul tehnologiei în educaţie. Astăzi e despre:
4 aplicaţii cu potenţial pentru procesul de predare – învăţare
În timpul căutărilor noastre, am dat peste zeci de instrumente cu potenţial minunat pentru predare și învăţare. Totuși, 4 dintre ele credem că sunt mai interesante și mai utile în acest moment, pentru utilizarea lor în clasă.
- Paper.li
Să înveţi elevii să selecteze cu atenţie conţinutul și să construiască o colecţie de articole pe o anumită temă este o activitate care angajează o mare parte din capacităţile de gȃndire aprofundată și atenţie activă: integrarea și evaluarea de conţinut prezentat în diverse formate de media, inclusiv vizual și cantativ, precum și în cuvinte.
Paper.li este o modaliate distractivă, atrăgătoare, tech-savvy de a preda, așa cum îi spune termenul în engleză, “curation”. Acesta permite utilizatorului să aleagă conţinutul online în jurul unei teme specifice, apoi să-l pună în propriul lui “ziar” online, unde va fi afișat ulterior, ca știre individuală. Ulterior, “ziarul” va avea propriul link care poate fi distribuit și către alţi utilizatori
Iată o demonstraţie rapidă a modului în care funcţionează acest Paper.li:
Utilizări recomandate:
- Pentru o lecție care dezvoltă abilitățile de cercetare – alocă elevilor sarcina de a produce propriul lor ziar Paper.li pe un subiect legat de materia predată
- Dacă elevii folosesc Twitter, atribuie un hashtag unic, prin care toată clasa se poate conecta la ziar. Un exemplu de hashtag este și #joiatehnologica
- Profesorii sau chiar și ceilalţi membri ai școlii pot crea un proiect Paper.li la nivelul întregii școli, săptămȃnal sau lunar, pe care îl pot împărtăși cu elevii și familiile acestora
- Emaze
Deja ești familiarizat cu programul PowerPoint, iar dacă ai fost uimit de ce poate Prezi să facă, cu tot felul de zoom și de mișcări, vei vrea să folosești Emaze. Este un instrument web-based pentru realizarea prezentărilor, ceea ce înseamnă că, la fel ca și în cazul Prezi, poţi crea prezentări online, le poţi păstra și accesa online dar și distribui de oriunde ai acces la internet. Ce ne place cel mai mult la Emaze sunt templateurile. Ca să vă convingeţi, uitaţi-vă aici:
Utilizări recomandate:
- Puneți elevii să facă prezentări și rapoarte cu Emaze
- Înregistraţi o prezentare Emaze cu voce peste, pentru a fi utilizată ca un film de instruire, un anuar video sau un videoclip de promovare pentru întreaga școală sau sala de clasă
- Încurajaţi elevii să folosească Emaze pentru a-și crea un portofoliu – muzică, literatură sau artă
- Creaţi-vă propriile cursuri sau prelegeri
- Voxer
Este o aplicaţie compatibilă cu orice dispozitiv iOS sau Android, care are la bază înregistrările vocale pentru discuţii între mai mulţi utilizatori, membri ai unei echipe, de exemplu. Funcţionează mult mai repede și mai eficient decȃt scrierea de mesaje, mai ales pentru oamenii ocupaţi. Imaginează-ţi un grup în care utilizatorii fac schimb de idei astfel încȃt să poată rezolva problemele puse în discuţie. În plus, Voxer combină puterea vocii live cu mesajele text și distribuirea de fotografii. Mesajele pot fi ascultate live sau mai tȃrziu.
Dacă Voxer nu se pliază pentru predare, ca activitate de organizare și conducere a situaţiilor de învăţare, încearcă-l pentru uz personal, s-ar putea să te surprindă! Video-ul de mai jos îl arată pe Voxer în acţiune:
Recomandări de utilizare:
- Pune elevii în grupuri de studiu Voxer și include-te în fiecare dintre ele, astfel încât atunci când aceștia au o întrebare despre teme sau proiecte, se vor putea ajuta reciproc și poate chiar vor primi un raspuns de la tine.
- Perfect pentru participarea la cercurile de litaratură. Chiar și studenţii absenţi pot lua parte la discuţii!
- Folosește Voxer pentru a ţine legătura cu prietenii sau familia.
- QR Codes
Prerechizite: E necesar ca profesorul să downloadeze un program de creare de coduri QR. Elevii au nevoie de tablete cu aplicaţie instalată pentru a citi codurile QR. Un astfel de instrument poate funcţiona chiar daca o clasă are un număr limitat de dispozitive.
Codurile QR – prescurtare de la quick response – sunt imaginile care au tot apărut din ce în ce mai des în ultimii ani, mai peste tot. Articolul de aici oferă cȃteva sfaturi practice pentru folosirea codurilor QR în sala de clasă. Pentru o listă mai lungă cu idei despre cum pot fi folosite, aruncă o privire AICI
Dacă încă stai pe gȃnduri cu privire la cum pot fi folosite codurile QR, urmărește video-ul TED Education:
Recomandări de utilizare:
- Folosește coduri QR în jurul sălii de clasă sau prin școală, în care poţi adăuga clipuri video sau instrucţiuni text privind utilizarea echipamentelor de clasă specifice sau informaţii asupra procedurilor din școală.
- Oferă feedback sau note elevilor prin intermediul codurilor QR, care permit ca informaţiile să ramȃnă private, între tine și student.
- Oferă părinţilor informaţiile tale de contact. Prin scanarea codului QR, informaţiile ajung direct în telefoanele lor.
1 Comment
Interesant articolul.Mai doresc informatii noi.