Premisa AntreprenEdu Challenge

60% din locurile de muncă pentru care se pregătesc generațiile Z și Alpha nu au fost încă inventate, iar 40% din copiii care sunt acum la grădiniță vor fi antreprenori (Future of Jobs Report 2020), este esențial ca tinerii să își dezvolte o gândire antreprenorială.

Cum ajutăm tinerii să își dezvolte un mindset antreprenorial?

Le oferim elevilor din clasele X-XII o sămânță din care să încolțească o meta-competență necesară într-un viitor schimbător: antreprenoriatul

Împreună cu prietenii noștri de la EA – The Entrepreneurship Academy, am organizat atelierul cu tema „Cum îți dezvolți un mindset antreprenorial?”.

Ne-a bucurat interesul elevilor participanți, așa că le-am propus să ducem mai departe procesul lor de învățare. Cei care au dorit s-au înscris la AntreprenEdu Challenge: 3 sesiuni practice, mentorate de antreprenorii Monica Aliman (Pain Plaisir), Alexandru Burghelea (Flip.ro) și Ciprian Stancu (Republica BIO).

 

Astfel, 23 de tineri din toate colțurile țării:

  • au învățat despre importanța formulării problemei (înainte de formularea soluției) și a testării soluției
  • au venit cu o idee de business care rezolvă o problemă educațională din comunitatea lor
  • au realizat un plan de afaceri după modelul Business Model Canvas
  • și-au prezentat ideea unui juriu, sub forma unui pitch de 3 minute

 

Ce au învățat la AntreprenEdu Challenge?

Ne spune cel mai bine una dintre participante:

 

Am învățat să spun „Da’ de ce?” la orice idee, ca sa mă pot ajuta în construcția unui plan, să fie cât mai bun și cât mai sigur. Am învățat că un business nu este despre bani, ci despre rolul tău în comunitate (citat care s-a lipit de mine: „Dacă vrei să faci bani, te angajezi. Dacă vrei să schimbi ceva, te faci antreprenor”). 

Am învățat că nu există idei proaste, ci contează contextul și modul în care le aplicăm. Am învățat despre mine că pot fi spontană, pot scăpa de timiditate și emoții între oameni foarte faini. 

Am învățat ce înseamnă de fapt antreprenoriatul. Mă bucur, căci am urât materia aceasta (alături de economie) până la acest eveniment. Am învățat că orice oportunitate mi se oferă are un anumit rol, iar aceste 3 ateliere chiar m-au pus pe gânduri legat de facultate și au reușit puțin să mă zguduie. Deși nu am în plan să urmez o carieră în business, voi continua să mă informez și să-mi dezvolt mindsetul antreprenorial.

 

5 idei de afaceri în educație

Echipele au dezvoltat 5 idei de afaceri, recompensate de EA cu posibilitatea de a participa la Spark Days – un bootcamp de 3 zile despre antreprenoriat și cu o sesiune de coaching pentru a vedea în ce fel antreprenoriatul li s-ar potrivi ca opțiune de carieră.

În plus, membrii echipei de pe locul I au obținut câte un set format dintr-o carte, un tricou și un suport pentru telefon, iar Adservio a oferit un premiu special: un pachet de 3 teste de orientare în carieră și un raport care corelează rezultatele. 

 

Cine sunt acești antreprenori în devenire și care sunt ideile lor de afaceri?

Locul I: echipa EDUPOLIS

Soluție: o platformă prin care elevii își pot vinde / cumpăra notițe, scheme și alte materiale

  • Ana-Maria Buliga, cl. a X-a, Colegiul National „Mircea cel Batran”, Constanța
  • Ana-Maria Ciulei, cl. a X-a, Colegiul Național Pedagogic „Spiru Haret”, Buzău
  • Alexandra Brocea, cl. a X-a, Colegiul Național „Dragoș Vodă”, Câmpulung Moldovenesc
  • Anastasia Iarmolovici, cl. a XI-a, Liceul Teoretic ”„Vasile Alecsandri”, Iași
  • Cesara Andronic, cl. a XI-a, Colegiul Național „A.T. Laurian”, Botoșani.

Premiu special Adservio: echipa DAAM

Soluție: o platformă de mentorat între elevi

Am ales această idee pentru modul în care a evoluat echipa de-a lungul celor 3 sesiuni, pentru receptivitatea la feedback, ideea realistă și pitch. 

  • Antonia Tudor, cl. a XI-a, Colegiul Național „Nicolae Titulescu”, Pucioasa
  • Antonia Tamaș, cl. a XI-a, Liceul Teoretic „Vasile Alecsandri”, Iași
  • Denisa Dănăiață, cl. a XI-a, Colegiul Național „Tudor Vladimirescu”, Tg. Jiu
  • Sebastian-Alexandru Matei, cl. a X-a, Colegiul Național „Școala Centrală”, București
  • Victor Nechita, cl. a X-a, Colegiul Național „Mihai Eminescu”, Iași

 

Totodată, celelalte echipe premiate au propus idei cu mult potențial în educație:

Echipa FORTEM

Soluție: manuale în format fizic și digital, ca răspuns la faptul că elevii nu au parte de conținut suficient de interactiv

  • Alexandru Mandache, cl. a XI-a, Colegiul Economic Administrativ Iaşi
  • Ana-Maria Spînu, cl. a XI-a Colegiul National Pedagogic „Spiru Haret” Focşani
  • Elena Manolache, cl. a IX-a, Liceul Teoretic „Gh Munteanu Murgoci”, Măcin jud Tulcea
  • Loredana Ionescu, cl. a XI-a, Liceul Tehnologic „Tiu Dumitrescu”, Buturugeni, jud. Giurgiu
  • Quyen Dinh Van, cl. a X-a, Școala Centrală, București

 

Echipa ITTA

Soluție: o platformă care ajută copiii cu ADHD și dislexie să învețe și să își descopere pasiunile, cu ajutorul unor specialiști

  • Ana-Maria Gheorghe, cl. a X-a, Colegiul Național „Octav Onicescu”, București
  • Ionela Nicoleta Țihenschi, cl. a XI-a, Colegiul Național “A.T. Laurian”, Botoșani
  • Traian Radu, cl. a X-a, Colegiul National Pedagogic „Spiru Haret”, Buzău
  • Tudor Corchiș, cl. a XI-a, Liceul Teoretic „Liviu Rebreanu”, Turda, jud. Cluj

 

Echipa TeamEDU

Soluție: o platformă de cursuri online: pentru materiile clasice, dar și legate de alte interese (artă, tehnologie, educație financiară, educație civică  etc.)

  • Alexia-Maria Stelian , cl. a X-a, Colegiul Național „Mircea cel Bătrân”, Constanța
  • Darius Merian, cl. a XII-a, L.T. „I.C. Bratianu”, Hațeg, jud. Hunedoara
  • Maria Elena Golîmba, cl. a XI-a, Liceul Teoretic „Sfânta Maria”, Galați
  • Matei Alexandru Anghel, cl. a X-a Colegiul Național „Tudor Vianu”, București
Ce urmează după AntreprenEdu Challenge?

Tinerii mai au o provocare: aceea de „a da mai departe”. Cea mai bună modalitate de a învăța este de a-i învăța pe alții, așa că i-am încurajat să organizeze un atelier pentru colegii lor, în care să le prezinte ce au învățat la AntreprenEdu Challenge. Abia așteptăm să auzim de la ei cum a fost să predea o oră de antreprenoriat, acum că au acumulat prima experiență în domeniu. 

 

Concluzia noastră?

Toți elevii participanți sunt câștigători. Apreciem mult implicarea, seriozitatea, creativitatea, buna dispoziție și avem încrederea că sămânță pe care am „plantat-o” va da rod bun. Felicitări, dragi antreprenori (sau intraprenori) în devenire! Antreprenedu Challenge a fost un prim pas serios în dezvoltarea mindsetului vostru antreprenorial.

Ție ce soluție ți-a atras atenția? Lasă-ne un comentariu!

 

Dacă îți place să citești ideile tinerilor, atunci te invităm să descoperi cum își imaginează elevii că va arăta Adservio în 2040.

Autor

Diana Pricop Adservio

1 Comment

Adaugă un comentariu