Interviu Tatiana Cauni, profesor Merito de Limba și literatura română la Liceul Teoretic Emil Racoviță din Baia Mare

Cum v-a ajutat Adservio în tranziția de la cursurile offline la cele online?

În momentul în care am fost anunțați că se închid școlile nu am știut foarte bine ce avem de făcut. Nu ne era foarte clar ce se așteaptă de la noi, profesorii. În plus, abia trecuseră câteva zile și erau o mulțume de platforme recomandate din toate părțile (oficiale sau nu) pentru profesori. Atunci a venit recomandarea din partea conducerii liceului să utilizăm în continuare platforma existentă în liceu – Adservio. Pentru mine, trebuie să recunosc a fost foarte utilă, cumva era ceea ce aveam nevoie, deoarece nu te expunea, contactul era doar în scris cu elevii (nu aveam răspunsuri la întrebările lor, mai ales că sunt și dirigintă de clasa a XII-a) și totul se desfășura în ritmul meu. Este o modalitate bună și de a comunica cu părinții fără să devenim agresivi cu mesajele, ei nefiind obligați să stea toată ziua cu telefonul în mână pentru a ne răspunde. Ci, așa cum este firesc, atunci când se putea, primeam feedback și de la ei. Nu este nici acum o situație ușor de gestionat, nici pentru profesori, dar nici pentru elevi sau părinți.

Ce module din Adservio vă sunt cele mai utile și de ce?

Eu am utilizat foarte mult modulul mesaje pentru că îmi este foarte ușor să atașez fișiere, filmulețe pentru temele lor și de asemenea, pot verifica cine îmi trimite tema și cine nu, în ce dată. Elevii își dau seama repede dacă eu deschid mesajul pentru că această opțiune este ușor de gestionat, dar și eu am această opțiune, deci știu când își verifică mesajele primite de la mine. Cumva este o metodă sigură, mesajele rămân acolo, arhivate, oricând poți gestiona istoricul și poți urmări toată activitatea. Știu că există și modulul teme pentru fiecare clasă, doar că mie mi-a fost mai ușor așa iar elevii s-au adaptat repede. De asemenea, acum că suntem în vacanță, am pus în aplicare și modulul chestionare pentru că mi-am propus să trimit un chestionar de feedback tuturor elevilor (din claselele mele) pentru a ști ce pot eu schimba în temele pe care le primesc la materia mea (limba și literatura română). Cred că este util acest modul, atât pentru profesor, dacă dorește să schimbe ceva în modul cum abordează comunicarea cu elevii, dar și pentru elevi pentru că simt că fac parte din acest parteneriat elev-profesor în ceea ce privește pregătirea lor. Poate, pe viitor, voi trimite un chestionar și părinților, nu se știe niciodată.

Cât de repede ați reușit să mutați activitatea educațională din offline în online?

Pentru mine nu a fost foarte greu să fac acest lucru pentru că platforma utilizată de liceul meu, Adservio, îmi este familiară, o utilizăm de aproape 3 ani, știm ce putem face prin intermediul ei. Cred că și elevilor le-a fost foarte ușor de accesat, pentru că nu era ceva nou, au conturi fiecare, la fel și părinții lor. La început au fost momente când platforma a fost foarte accesată și era mai greu de încărcat materialele, dar, în timp, acest lucru s-a remediat și acum nu mai avem astfel de probleme.

Ce sugestii aveți pentru echipa Adservio?

Abia aștept posibilitatea întâlnirii face to face, direct în platformă. Elevii simt nevoia să se vadă între ei, să interacționeze cu diriginții. Uneori, unele noțiuni sunt mai ușor de explicat în întâlnirile online decât prin mesaje.

Author

Delia AddservioDelia este o călătoare entuziastă care se bucură să descopere locuri și culori, pagini noi și poezii.
Delia lucrează la departamentul comunicare și creează conținut pentru canalele noastre de comunicare interne și externe. You just have to say the word. :)

Scrie un comentariu