intel-bridge-the-gap
Tehnologia se schimbă mai repede decât metodele de predare şi nu toţi profesorii reuşesc să se adapteze la schimbări. Sunt însă câţiva dascăli care vin cu noi metode de predare la clasă utilizându-se de softurile educaţionale.
Având în vedere cât de avansată este tehnologia de astăzi faţă de ceea ce aveam la îndemână acum 10-20 de ani, Educaţia trebuie să vină din urmă şi să se adapteze la noile tehnologii cu metode de predare care să fie atrăgătoare pentru elevii de azi.
Ce-i drept, tehnologia pe care o au la ei copiii este mai avansată decât tehnologia cu care sunt dotate şcolile, însă unii profesori nu se lasă şi vin cu idei de predare potrivite momentului. Spre exemplu, ei se pot folosi de site-urile de socializare precum Twitter şi Facebook.
„Eu folosesc site-urile de socializare pentru a le reaminti copiilor de teme sau pentru a le sugera lectură suplimentară şi video-uri cu TED talks„, spune Emma Lamb, care-i învaţă pe profesorii din Marea Britanie metode de predare, scrie the Guardian.
Şi în România profesorii se folosesc de reţelele sociale pentru a comunica cu elevii. „S-au schimbat lucrurile faţă de acum 20 de ani. Eu, spre exemplu, mă folosesc de Facebook, există grupul clasei acolo şi le mai aminteşti de teme. Pe Facebook îi prinzi pe toţi, la ore, nu întotdeauna”, a explicat profesorul de informatică George Trifan, de la Colegiul Naţional „Tudor Vianu” din Capitală.
El a povestit că la ore se foloseşte de softuri educaţionale. „Spre exemplu, este mult mai uşor să le predai copiilor algoritmi dacă le arăţi vizual ce se întâmplă, cum este jocul „Turnul din Hanoi„, pe care îl găseşti cu o simplă căutare pe Google. Cu ajutorul acestei reprezentări, pot să predau şi copiilor de clasa a V-a, un algoritm care se învaţă la clasa a XI-a sau chiar la facultate”, a mai spus profesorul.
Nu tot ceea ce înseamnă metode noi de predare are de a face cu tehnologia. O învăţătoare de la Şcoala Gimnazială 190 din Capitală, Roxana Gheorghe, foloseşte tehnici de gândire critică la clasă cum ar fi brainstorming, metoda cadranelor sau tema predicţiei. „Tema predicţiei înseamnă, spre exemplu, că îi dai copilului un titlu de lectură şi îl întrebi despre ce crede el că va fi povestea pe care o vom citi azi”, a explicat Gheorghe.
Metoda de predare cu ajutorul blogului
Dacă le spui elevilor că tema de acasă va fi citită de un public, nu numai de profesor şi părinţi, copiii devin mai serioşi în activitatea lor şcolară fiindcă au un motiv pentru care fac o temă, altul decât o notă, spune directorul unei şcoli primare din Cardiff, Simon Pridham, care a creat un program de educaţie premiat. Eu folosesc WordPress să postez lucrările copiilor şi efectul este fantastic fiindcă le crează o audienţă şi un motiv pentru care să scrie. Copiii vor tot timpul să ştie de ce trebuie să facă o temă şi dacă le spun că munca lor va fi postată online şi va fi cicită de elevi din Africa de Sud, spre exemplu, imediat se arată mai interesaţi de munca lor”, a explicat profesorul. Împreună cu elevii săi, a şi făcut un video filmat de copii cu iPad-urile de la clasă unde ne arată cum învaţă ei la ore.
Video-ul postat de ei a adunat aproape 200.000 de vizualizări.

Platformele educaţionale online Nu în ultimul rând, cine vrea să încerce ultime noutăţi în materie de educaţie online poate să acceseze cursurile online de pe site-uri precum Udacity, Coursera şi EdX, unde pot învăţa despre aproape orice de la cum să dezvolte o aplocaţie de mobil până la istoria antichităţii.
sursa

Author

Paula este pasionată de educație și comunicare.

Scrie un comentariu

Exit mobile version