Vacanța de vară a fost momentul ideal să lucrăm la o serie de noutăți în platformă pentru grupurile de lucru. Ne-am ascultat comunitatea de profesori, le-am cerut feedback, am analizat tendințele din industria EdTech, am tot testat și…
… odată cu toamna și cu începerea anului școlar, îți facem cunoștință cu noul modul: Grupuri! De acum, profesorii, elevii și părinții care utilizează platforma Adservio vor putea să colaboreze și mai eficient, în orice grup de lucru.
În continuare, vei descoperi 9 situații în care poți utiliza noul modul cu grupurile de lucru!
1. Comunică mai bine cu părinții
Creează grupuri de lucru cu părinții clasei, pentru a-i implica mai mult în viața școlii:
- Discutați pe chat, pentru a le trimite informații sau pentru a lua decizii
- Comunică individual, atunci când e nevoie de discreție
- Creează grupuri de discuții, pentru a dezbate anumite subiecte, cu toți părinții sau cu o parte dintre ei (ex. Părinții care doresc să se implice în organizarea unui anumit eveniment)
- Organizează ședințe/ întâlniri online
2. Comunică mai eficient cu echipa școlii
Creează grupuri de lucru cu echipa școlii, pentru a lua decizii mai eficient:
- Creează grupuri de discuții, pentru a dezbate anumite subiecte, cu toți colegii sau cu o parte dintre ei (ex. Profesorii care coordonează proiecte Erasmus)
- Discutați pe chat sau individual
- Organizează ședințe / întâlniri online (ex. Consiliul profesoral sau CA)
3. Organizează vizite cu scop de învățare: excursii, vizite la companii
Creează grupuri de lucru cu elevii / părinții, pentru a organiza eficient deplasările cu scop de învățare:
- Discutați pe chat sau individual, pentru a le trimite informații sau pentru a cere opinii
- Creează sesiuni de discuții (ex. Organizarea transportului, obiective de învățare, proiecte cu scop de reflecție)
- Distribuiți fotografii
- Organizează ședințe/ întâlniri online
- Ține evidența participanților (prezență, activitate, regim alimentar)
- Atribuie responsabilități (cine strânge fișele de lucru, cine realizează rezumatul întâlnirilor)
- Generează diverse rapoarte: prezență, activitate, elevii cu regim alimentar special
4. Comunică mai bine în cadrul cluburilor
Dezbateri, șah, STEM, arte, sport, limbi străine sau implicare civică?
- Continuă online discuțiile care îi pasionează pe elevii tăi, pe chat sau individual
- Crești șansele de atingere a obiectivelor de învățare:
- Înainte de întâlnire, trimite agenda
- În timpul întâlnirii, notează pe chat concluziile
- După întâlnire, trimite sarcini și resurse (link-uri, fișiere sau fotografii)
- Creează sesiuni de discuții (ex. Sesiuni pentru fiecare întâlnire sau pentru evenimente)
- Organizează ședințe/ întâlniri online
- Ține evidența participanților (prezență, activitate, responsabilități)
- Atribuie responsabilități (ex. cine se ocupă de promovarea unui eveniment, cine contactează un expert din comunitate)
- Generează diverse rapoarte: prezență, activitate, implicare
5. Gestionează mai ușor proiecte trans/interdisciplinare cu grupurile de lucru
Poți invita elevi din clase diferite, profesori, părinți sau alte persoane
- Reunește toate persoanele implicate în proiect și comunică rapid, pe chat sau individual
- Crești șansele de atingere a obiectivelor proiectului:
- Înainte de întâlnire, trimite pe chat agenda
- În timpul întâlnirii, notează concluziile
- După întâlnire, trimite resurse pentru pregătirea următoarei întâlniri (link-uri, fișiere sau fotografii)
- Creează sesiuni de discuții (ex. Sesiuni pentru fiecare întâlnire, pentru evenimente, pentru deplasări…)
- Organizează ședințe / întâlniri online (cu toate persoanele din grup sau cu anumite persoane)
- Ține evidența participanților (prezență, activitate, responsabilități)
- Generează diverse rapoarte: prezență, activitate, implicare
6. Organizează sesiuni de pregătire
Pentru concursuri, recapitulare sau aprofundare
- Reunește elevi din aceeași clasă sau din clase diferite
- Continuă online discuțiile de la întâlnirile față în față și crește șansele de atingere a obiectivelor de învățare:
- Înainte de întâlnire, trimite pe chat agenda.
- În timpul întâlnirii, notează concluziile
- După întâlnire, trimite resurse pentru pregătirea următoarei întâlniri (link-uri, fișiere sau fotografii)
- Creează sesiuni de discuții (ex. Sesiuni pentru fiecare întâlnire)
- Organizează ședințe/ întâlniri online (cu toate persoanele din grup sau cu anumite persoane)
- Ține evidența participanților (prezență, activitate, implicare)
- Generează diverse rapoarte
7. Gestionează ușor proiectele școlii
Eco-școala, voluntariat, Erasmus
- Reunește toate persoanele implicate: elevi din clase diferite, profesori, părinți sau alte persoane
- Comunică rapid, pe chat sau individual
- Urmărește mai ușor etapele proiectului, creează sesiuni de discuții (ex. Sesiuni pentru fiecare întâlnire sau pentru evenimente)
- Distribuiți fotografii sau fișiere
- Organizează ședințe/ întâlniri online (cu toate persoanele din grup sau cu anumite persoane)
- Ține evidența participanților (prezență, activitate, responsabilități)
- Generează diverse rapoarte
8. Gestionează clasele în regim simultan
În orice scenariu: față în față, online sau hibrid
- Reunește elevi din clase diferite
- Comunică rapid, pe chat sau individual
- În scenariul față în față, continuă online discuțiile de la clasă și crește șansele de atingere a obiectivelor de învățare:
- Înainte de întâlnire, trimite pe chat agenda
- În timpul întâlnirii, notează concluziile
- După întâlnire, trimite resurse pentru pregătirea următoarei întâlniri (link-uri, fișiere sau fotografii)
- În scenariul online, realizează lecțiile sub formă de videoconferință
- Ține evidența participanților (prezență, activitate, implicare)
- Generează diverse rapoarte
9. [Pentru învățământul preșcolar] Gestionează mai ușor activitatea celor mici și comunicarea cu părinții
- Comunică rapid cu părinții, prin chat sau individual
- Organizează ședințe online cu părinții
- În scenariul online, realizează lecțiile sub formă de videoconferință
- Gestionează diferite evenimente (deplasări, sărbătoriri) și vizualizează situația în timp real (acorduri ale părinților, tip de meniu, responsabili)
„Sună foarte bine! Cum încep să creez grupuri de lucru acum?”
Ți-am pregătit o serie de tutoriale care te ajută să gestionezi pas cu pas grupurile de lucru. Răsfoiește aici Manualul de Utilizare!
„În ce alte situații pot lucra în mod colaborativ?”
Cu siguranță că mai sunt și alte situații în care echipa școlii tale are nevoie să colaboreze cu elevii, colegii, părinții sau cu alte persoane din comunitate. Spune-ne într-un comentariu care sunt acestea și inspiră-ți colegii!