joia-tehnologica-4

#JoiaTehnologica de azi e despre un început promiţător de a filtra conţinutul găsit pe internet pentru copii și prezentarea acestuia într-o manieră potrivită pentru ei. Pentru că, așa cum bine știm, în ultimii 20 de ani, de la ceva nou şi captivant, internetul a evoluat devenind principala noastră sursă de informare. Dar pentru copiii noştri, internetul este considerat chiar mai important.
De la o vârstă fragedă, copiii sunt înconjuraţi de internet care, vedem, capătă un rol din ce în ce mai proeminent în manualele şcolare. Dar cum îşi găsesc copiii drumul prin toate aceste informaţii?
Pentru copiii mici, în special, nu Google este răspunsul. WizeNoze, o companie din Amsterdam doreşte să ofere o alternativă mai prietenoasă, mai sigură și mai potrivită vârstei.
Motorul tău de căutare
Unul dintre produsele dezvoltate de WizeNoze este un motor de căutare care indexează informaţii potrivite pentru copii. Jouw Zoekmachine (Motorul tău de căutare) a fost lansat la începutul acestui an şcolar ca versiune beta.
Motorul de căutare pentru copii este deja utilizat activ în domeniul educaţiei la şcolile Steve Jobs înfiinţate de Maurice de Hond. Jouw Zoekmachine este de asemenea integrat în tabletele realizate special pentru copii de compania Kurio.
Conform WizeNoze, soluţiile propuse până acum au abordat problema dintr-un unghi greşit: „Creatorii societăţii informatice online actuale se concentrează pe împiedicarea accesului copiilor la informaţii. Am fost martori la o predominanţă a produselor cu filtre şi control parental care blochează conţinutul nepotrivit pentru copii. Acestea sunt evoluţii pozitive, dar ele nu îmbunătăţesc calitatea şi accesibilitatea informaţiilor care se filtrează. Este vremea schimbării. Provocăm statu-quoul prin tehnologia noastră”.
Nivelul întregului conţinut filtrat este apoi clasificat folosind un algoritm care efectuează o analiză lingvistică. Informaţiile furnizate încep de la un nivel la care pot fi înţelese de către copiii din grupurile aflate în primii ani de şcoală, crescând treptat în complexitate până la un nivel potrivit pentru elevii de vârstă mai mare.
Copiii care folosesc motorul de căutare trebuie să specifice clasa în care se află înainte de a începe căutarea, ceea ce înseamnă că rezultatele pot fi personalizate în funcţie de aptitudinile lor. Rezultatele căutării sunt, de asemenea, prezentate într-un mod care este potrivit pentru publicul ţintă.
La nivelul de bază, de exemplu, fotografiile reprezintă o mare proporţie dintre rezultate şi există puţin text. La niveluri mai mari, concentrarea se mută mai mult pe text.
Editorul de conţinut WizeNose
Algoritmul WizeNoze care este utilizat pentru a analiza nivelul de citire a textului poate fi, de asemenea, utilizat pentru a ajuta companiile să scrie conţinut mai bun pentru copii. WizeNoze a construit un editor de conţinut bazat pe acest algoritm, o aplicaţie concepută pentru a marca mai mulţi factori, inclusiv propoziţii care sunt prea lungi şi cuvinte care nu există în vocabularul unui anumit grup ţintă. De asemenea, aceasta oferă sugestii de înlocuire a cuvintelor respective cu sinonime pe care copiii să le poată înţelege.
În curând, aplicaţia va putea oferi sugestii despre cum se pot simplifica propoziţii întregi. În plus, editorul de conţinut poate rezuma, de asemenea, texte mai lungi și reprezintă mai mult decȃt un instrument util. WizeNoze doreşte să folosească această soluţie drept sursă de venit. Scopul companiei este de a continua să ofere un motor de căutare gratuit şi fără reclame, finanţat din banii generaţi de editorul de conţinut.
Scop nobil
Compania are un scop unic nobil, cuprinzător: „Ambiţia noastră este de a oferi copiilor acces la un conţinut potrivit vârstei şi abilităţilor lor într-un mod potrivit pentru copii — aici, în Olanda, în Europa şi în întreaga lume. Dorim să realizăm acest lucru oferind soluţii scalabile pentru companiile şi organizaţiile care încearcă să comunice cu copiii: de la parcuri tematice până la edituri de materiale educaţionale şi de la sectorul media la cel de retail.”

WizeNoze are ambiţii globale, iar compania încearcă deja să dezvolte, experimental, algoritmi capabili să analizeze limba engleză. Deocamdată, totuşi, WizeNoze rămâne concentrată pe piaţa olandeză.


Sursa: iq.intel.ro
 

Author

1 Comment

Write A Comment